Documentation problem

I was looking for a PHP generator, and it seems that ScriptCase is a very good one.
The problem is, the english documentation seems to be terrible. I really cannot understand it.
Example:

Applications of Filter are applications that directly work with the command of condition WHERE in such a way of Applications of Consultation how much of Applications of the type Form.

This sentence does not make any sense to me, and could have been produced via an automatic translation software.
I tried the software, and seems reasonably easy to use, but still not easy enough to be used without reading any documentation.
Do you plan to produce a better documentation in english? That would really make ScriptCase useful for me.

Se em inglês, que é o publico alvo da NetMake, está assim imagine em português.
Digo publico alvo, pois eu ainda não consigo entender: que tantos usuários em português desencadearam essa força para implementação de um sistema multlinguagem? Pois há tantos problemas a serem resolvidos e melhores recursos a serem implementados e colocam isso no SC!! Por que não dar prioridade a um melhor gerador de pdf, menus mais profissionais, códigos mais leves, uso de action script, dentre outros.
Eu também vou parar de ser TESTADOR DO SCRIPTCASE como forma de protesto. Até a versão Personal tiraram, então por que devo ficar testando e ajudando? Ninguém dá a mínima para o usuário autônomo, mas é ele que fica testando, relatando bugs, participando de Fóruns, sugerindo, etc.
Pronto falei!!